بازدید میدانی نماینده فائو از باغات باستانی قزوین با هدف ثبت در فهرست نظام میراثی کشاورزی مهم جهانی GIAHS

پروفسور سلیم ذکری، عضو گروه مشاورین علمی جیاس فایو و استاد دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان به همراه جناب آقای دکتر کیانی راد رئیس محترم موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی در روزهای 27 و 28 شهریور 1402 از شهرستان قزوین بازدید کردند .‌

پیرو تدوین پیشنهاد باغات باستانی قزوین برای ثبت به عنوان نظام میراثی کشاورزی مهم جهانی توسط دانشگاه بین المللی قزوین، درخواست اولیه توسط موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در سال 1397 به سازمان خواروبارجهانی ارسال شد. پس از بررسی های اولیه و بازگشت پرونده برای اصلاح و تکمیل به ایران، متن پیشنهادیه توسط انجمن حیات شهر و با مشارکت جامعه محلی و سازمانهای مسئول در سطح شهرستان تکمیل شد.

در بازدید حاضر که طی برنامه بسیار فشرده دوروزه برگزار شد، باغداران، جامعه محلی، مسئولین استانی و شهرستانی و نمایندگان موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی از سایت بازدیدکردند.
پس از برگزاری مراسم رسمی استقبال از نماینده فائو، بازدید از موزه ادوات کشاورزی انجام شد. برگزاری نشست جامع با حضور حدود 200 نفر از فعالان دولتی، غیردولتی و مردمی، بازدید از اماکن باستانی و تاریخی قزوین ، بازدید از سازمان باغستانی سنتی قزوین، بازدید از باغات کهنسال و تاریخی قزوین از دیگر برنامه‌های بازدید بودند.

آقای پروفسور سلیم ذکری طی این بازدید، از مردم قزوین برای مهمان نوازی ایشان تشکر کردند و خاطرنشان کردند که صیانت از نظام باغات باستانی قزوین مستلزم حفظ اتحاد، مشارکت و همکاری همه اجزای این نظام می باشد.‌

   
   
   
   
   

تاریخ:
1402/07/01
تعداد بازدید:
519
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ثبت نام دریافت تازه های نشر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می باشد
Powered by DorsaPortal